SĖKMINGA SVORIO MAŽINIMO STRATEGIJA

SĖKMINGA SVORIO MAŽINIMO STRATEGIJA

 

Petras Minderis
Biomedicinos mokslų daktaras Petras Minderis.

Moksliniais įrodymais pagrįstos mitybos ir sveikatingumo edukatorius, jėgos treniruočių propaguotojas ir skatintojas, Inovacijų ir sporto mokslo institutas, Lietuvos sporto universitetas.

 

Perskaičius straipsnio pavadinimą tikriausiai ištiko kognityvinis disonansas – kaip įmanoma daugiau valgant numesti daugiau riebalų? Prie to prieisime palengva. Kūno svorio (tiksliau – kūno riebalų) sumažinimas yra bene dažniausias visuomenėje siekiamas kūno kompozicijos tikslas. Jau turbūt nereikia papildomai aiškinti, kad mūsų kūno svoris priklauso nuo energijos balanso tarp suvartojamos maisto ir metabolizmui/aktyvumui sunaudojamos energijos. Taigi, kalorijų apribojimas ir/arba fizinio aktyvumo padidinimas yra būtinos sąlygos paveikti energijos balansą į neigiamą pusę ir paskatinti svorio netekimą. Visos dietos, kurios sukelia kalorijų deficitą ir nesvarbu kokiu būdu (skaičiuojant kalorijas, mažinant porcijas, atsisakant pridėtinio cukraus/riebalų, protarpiai badaujant, taikant ketogeninę dietą ar kt.), yra veiksmingos. Savo mitybos įrankių dėžėje mes turime daug įrankių, kaip pasiekti kalorijų apribojimą. Nors viskas skamba labai paprastai, bet iš tikrųjų svorio sumažinimo tikslas nėra lengvai įgyvendinamas, nes mūsų kūnas yra veikiamas labai gudrių kompensacinių mechanizmų, kurie persireguliuoja vykstant stipriems energijos balanso pokyčiams, ir tai yra vadinama metaboline adaptacija, kuri siekia išlaikyti homeostazę.

Visą straipsnį galėsite perskaityti leidinyje „Kultūrizmo akademija“ 2021 m. Nr. 1.